1396-07-04 10:53
770
0
44541
آیت الله حسینی گرگانی :

بصیرت عاشورایی موضوعی پر محتوا و ارزشمند و لازم است / ماجرای پیام آیت الله حسینی گرگانی به احمدی نژاد

استاد حوزه علمیه قم گفت :من در زمان احمدی نژاد و از کانال نزدیکانش به او پیام دادم که آیا فقط این دختران هستند که در جامعه حق دارند ؟ آیا فقط پسران حق دارند ؟ آیا معنای آزادی این است هر کسی هر کاری خواست انجام بدهد ؟

به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله سید میرتقی حسینی گرگانی در روز ششم محرم در مراسم سوگواره 'بصیرت عاشورایی' هیئت رزمندگان در امامزاده عبدالله گرگان گفت : بصیرت عاشورایی موضوعی پر محتوا و ارزشمند و لازم است که در دعاهای مختلف برای اکتساب بینایی ظاهری و باطنی تاکیدات فراوانی شده است .

آیت الله حسینی گرگانی افزود : نور چشم مظاهر مادی را می بیند ولی نور دل مظاهر معنوی را می بیند . این هنر یک انسان بخصوص انسان مسلمان و انسان شیعه و انسان ولایتمدار نیست که فقط به دیدن مظاهر مادی دنیا اکتفا کند ، به ما یاد داده اند که باید هر نوع حرکات و سکنات ما رنگ الهی و در ادامه رنگ ولایی به خود بگیرد .

وی تصریح کرد : آنچه از قرآن و درک روح قرآن استفاده می شود ، بینایی باطنی است ، قرآن می گوید : کسی که می خواهد بصیرت بدست بیاورد باید گوش و چشم و قلبش را بینای باطنی بکند . جهاد همراه بصیرت نقطه اوج شکوفایی بصیرت باطنی است .

این استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد : از امام حسین (ع) در مسیر کربلا سوالی شد . امام در پاسخ به آن سوال فرمود : دنیای اسلام و جامعه اسلامی تغییر کرده و قابل شناخت نیست و معروفات و خیرات از جامعه اسلامی برداشته شده است . منکرات جایگزین آنها شده است و از آب حیات اسلام به اندازه نمی در ته ظرف مانده است و چیزی از زندگی باقی نمانده بخاطر اینکه تبدیل به مرتعی با وزر و وبال پست شده است . آیا نمی بینید دارد در جامعه چه می گذرد که به حق عمل نمی شود و از باطل نهی نمی گردد .

حسینی گرگانی ادامه داد: کار در جامعه اسلامی بعد پیامبر اکرم (ص) بکجا رسیده است که امام حسین در توضیح و تشریح وضع آن روز جامعه این گونه سخن می گوید ؟ چه کسانی آن وضع را در جامعه اسلامی به وجود آورده اند ؟ آنقدر منکر در جامعه اسلامی زیاد شده بود که به معروفها پشت کرده و خیرات از بین رفته بود . حق بود ولی بدان عمل نمی شد . کار بجایی رسیده بود که زندگان بودند ولی مانند مردگان رفتار می کردند ، گوش شنوایی و چشم بینایی نداشتند .

وی یادآور شد : سوال می شود چرا باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام شود ؟ یک پاسخ این است : برای اینکه مومن بتواند به ایمانش عمل بکند و مزاحمتی برای او نباشد .من در زمان احمدی نژاد و از کانال نزدیکانش به او پیام دادم که آیا فقط این دختران هستند که در جامعه حق دارند ؟ آیا فقط پسران حق دارند ؟ آیا معنای آزادی این است هر کسی هر کاری خواست انجام بدهد ؟ آیا باید به اسم آزادی مزاحم دیگران شد ؟ آیا اهل ایمان در جامعه حق ندارند ؟ آیا مومنین نباید بتوانند راحت در جامعه زندگی کنند ؟ مگر مدافعین حرم حق ندارند . مگر خانواده های شهدای مدافع حرم حق ندارند .

استاد شجره طیبه صالحین افزود : فضا در جامعه اسلامی باید به گونه ای باشد که انسان های مومن و خانواده های آنان بتوانند با آرامش زندگی کنند و مزاحمتی برای آنان نباشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.